Search

Magnezij-mineral koji te pokreće


„Svaki dan je novi dan, pokreni se i iskoristi ga.“


Magnezij je jedan od glavnih unutarstaničnih kationa. Magnezij je važan za više od 300 različitih procesa u organizmu, kofaktor je za enzime, transportere i nukleinske kiseline koji su neophodni za normalnu staničnu funkciju, replikaciju i energetski metabolizam. Možemo reći da je magnezij ljudskom tijelu ono što je ulje za automobil. Apsolutno je potreban ako želite da vam tijelo bude spremno na svakodnevne izazove! Jedina razlika je u tome što zalihe magnezija morate češće dopuniti nego promijeniti ulje u automobilu. Potrebno je svakodnevno unositi dovoljno magnezija u organizam, a da bi istaknuli njegovu važnost, navest ćemo 11 najbitnijih dobrobiti za ljudsko tijelo.


1. Za energiju

Magnezij je uključen u metabolizam ATP-a, ključne molekule za energiju u organizmu. Riječ je o glavnom skladištu energije unutar stanice. To je esencija svih dobrobiti magnezija za organizam, jer energija je potrebna da bi se bilo koja stanica u organizmu pokrenula.


2. Za detoksikaciju organizma

Magnezij je ključan za zdravu detoksikaciju i učinkovito uklanjanje toksina iz tijela. Za svaku kemikaliju koja se izbacuje iz tijela, čovjek troši i gubi proporcionalnu količinu magnezija. Isto tako, magnezij je potreban za proizvodnju glutationa, prirodnog antioksidansa koji sudjeluje u eliminaciji žive, olova i arsena iz organizma.


3. Za zdrav srčani ritam

Magnezij je izuzetno važan za zdrav srčani ritam jer je uključen u transport kalcija i kalija u stanice. Elektroliti su važni za živčane signale i kontrakcije mišića normalnog otkucaja srca. Istraživanja su pokazala da nedostatak magnezija ili ograničeni unos magnezija povećava učestalost aritmija - poremećenog srčanog ritma.


4. Za jake kosti i zube

Magnezij je neophodan za stvaranje kostiju jer pomaže u apsorpciji kalcija i igra važnu ulogu u aktiviranju vitamina D u bubrezima. Idealni unos magnezija povezan je s boljim formiranjem i većom gustoćom kostiju te nižim rizikom od osteoporoze u žena. Uvriježeno je da je kalcij najvažniji za zdrave zube, ali brojna su istraživanja pokazala da je za zube (kao i za kosti) najvažniji – magnezij. Samo zahvaljujući njemu vaša zubna caklina može biti čvrsta i zdrava. 


5. Za bolju probavu

Magnezij je brzi lijek za zatvor, čak i za najozbiljnije slučajeve. To je zbog laksativnog učinka magnezija koji regulira napetost crijevnih mišića i tako pomaže u uspostavljanju besprijekornog ritma crijeva.


6. Za prevenciju šećerne bolesti

Više od polovice oboljelih od dijabetesa tipa II ima niske razine magnezija u krvi. Niska razina magenezija u krvi povezana je sa većim rizikom od dijabetesa tipa 2. Nedavna istraživanja su pokazala da se kod oboljelih od šećerne bolesti koji su svakodnevno uzimali visoke doze magnezija znatno popravilo stanje vezano uz razine šećera u krvi, kao i hemoglobina A1c, koji je ključan za praćenje razina glukoze u krvi. 


7. Za protuupalni učinak

Znanstveno je dokazan odnos koncentracije C reaktivnog proteina koji je biomarker za upalno stanje u organizmu sa dodacima prehrani s magnezijem. dodatak prehrani s magnezijem utječe na smanjenje razine upalnog C reaktivnog proteina kod pojedinaca s već prisutnim upalnim stanjem, ali ne utječe na koncentraciju CRP-a kod osoba koje nisu imale upalu na početku istraživanja.


8. Za stvaranje kolagena

Magnezij je ključan za proizvodnju kolagena koji je prirodni protein prisutan u tkivima kao što su ligamenti, koža i tetive. Štoviše, prisutan je u kostima, rožnici, hrskavici, intervertebralnim diskovima i krvnim žilama. Zbog pozitivnih učinaka u sintezi kolagena magnezij neki zovu i „mineralom mladosti“.


9. Za bolju memoriju

Učinkovito funkcioniranje mozga oslanja se na pravilan prijenos signala između spojeva koji se nazivaju sinapse. Magnezij poboljšava mentalne sposobnosti jačanjem ovih sinapsi. Prema tome, utvrđeno je da magnezij poboljšava pamćenje i učenje, istodobno djeluje preventivno kod neuroloških poremećaja kao na primjer Alzheimerova bolest.


10. Za jake mišiće

Magnezij je neophodan i za opuštanje i za kontrakciju mišića, kao i za normalno kretanje. Magnezij pomaže prirodan oporavak mišića nakon sportske aktivnosti ili velikog tjelesnog napora, smanjuje grčeve u mišićima te osigurava da stanicama dovoljnu količinu kisika kako bi se spriječio proces stvaranja mliječne kiseline (koja uzrokuje bol).



11. Za dobar san i opuštanje

Glutamat se pomoću magnezija i vitamina B6 pretvara u inhibitorni neurotransmiter GABA. GABA je kemikalija u mozgu koja je odgovorna za opuštanje i dobar san, a magnezij preko nje čini najveću razliku u pomaganju ljudima da prevladaju nesanicu ili poboljšaju san. To je nedvojbeno najvažnija od svih dobrobiti magnezija.



Kako bi osjetili sve dobrobiti magnezija preporučena dnevna doza je 400-420mg (muškarci) i 310-320mg (žene).

251 views0 comments